WE ARE TOGETHER

Daisypath Anniversary tickers

Faithful Followers

Wednesday, September 14, 2011

Kuatkan Semangatmu

Setiap hamba Allah dimuka bumi ni diciptakan berpasang-pasangan. setiap adam diciptakan ada hawanya. jodoh pertemuan ni kan di tangan Allah. Bukan tugas kita sebagai hambanya untuk mencari jodoh. Biarlah jodoh itu datang dengan sendirinya, sama ada lambat atau cepat itu adalah diluar bidang tugas kita. Janganlah kita menangis menangisi sesuatu yang telah pergi, biarlah ia berlalu pergi kerana allah itu maha adil. Dia pasti akan datangkan kita dengan sesuatu yang lebih baik mahupun lebih bagus untuk hidup kita. 

dear friend, i know that u're struggling for your heart. but it doesn't mean that u can easily ruin your life. you still have your family and your friends that always be by your side. please focus on your study and our final exam just around the corner. so please please please, i'm begging you to focus in what ever you have do right now. lets bygones be bygones. i know that its hurt you damn much. i kind of blur to advice you anymore. we have Allah. you must remember Allah in entire of your life and don't forget to ask from Allah not in a hard time only.


"Tulang rusuk Adam yang hilang, biarlah dia yang mencarinya sendiri. Hawa pula, tunggulah dan bersabarlah, tak perlulah kamu yang mencari Adam. Kerana kamu tetap tulang rusuknya yang hilang, dia akan datang mencarimu dan mengambilmu satu hari nanti. Apa yang boleh kamu usahakan Hawa ialah berdoa agar Adam yang datang itu adalah Adam yang beragama, beramal dengan agamanya dan punya akhlak yang baik. Dengan kata lain dapat membimbing kamu ke jalan yang lurus untuk ke syurga. "


pdans : lain orang lain pendapatnya. kaitkanlah dengan apa yang telah Allah turunkan di dalam Al Quran. insyAllah kita akan menemui jalan yang hakiki. jangan pernah berhenti berdoa kepada Yang Esa. ALLAHUAKBAR !

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...